Sunday, February 28, 2010

Mentari waRna Warni

anak kecil menangis lg....
bukan dibuli, tp mintak PSP.
Zaman IT, arus modenisasi,
duduk bilik, diam sendiri main PSP....
Wajarkah urbanisasi klau minda kau begini!!!!!!

awek keluar,
pergi pagi balik petang,
sampai mlm...... tudung bukak duduk terkangkang.
depan orang nampak manis , ayu....
tp siapa tau kau pernah tempuhi malang...
Wajarkah urbanisasi klau kau begini!!!!!!

engkau bukan lg engkau,
aku bukan aku.
siapa tahu evolusi dunia maju...
terangkan pada aku!!!

eksperimentasai minda optik,
ajarkan mereka sivik,
ajarkan aku sivik,

engkau tahu,
aku juga tahu......
tapi engaku masih merapu,
tanpa hala tuju!!
aku juga begitu...

terang mentari pagi.....
senyum sini pada dunia globalisasi,
anak kecil mangsa evolusi,
minda dijajah arus teknologi...
orang besar senyum lebar, rakyat kagum era teknologi..
jauh disana,...... kau sebenarnya mangsa.....
begitu juga aku....
hidup bertuhankan teknologi.....


No comments:

Post a Comment