Thursday, January 28, 2010

How it goes when u talk about cigar. =)

Smoking’s bad for you. Don’t ever take it up. Quit if you can. But for me tobacco is like a dysfunctional ex-girlfriend you can’t let go off. Even though you know seeing her is bad for you, when times are tough you find yourself calling her at three in the morning anyway. One day I won’t need these things, but right now my flesh is mighty weak.

Hahahaha!!!!

itU AkU...

Xbanyak yg kau boleh buat ble kau blawan dgn satu sistem yg dah lama di adaptasi oleh semua org. Klau kau xikut sistem 2, kau akan dianggap salah.

Kau rebell!!!
Kau radical!!!!

Kptusan yg pling baik adalah kau kne bgerak ikut sistem 2.... Dari ape yg aku nampak slame ni, semua org gunekan satu sistem yg same kecuali aku. Aku org pelik kot. Tp klau aku xikut sistem yg semua org pkai, mungkin satu hari nanti aku akan jd virus yg akan buat org lain meluat.

Haha.

Hasilnye, mestila akan blaku clean up process dimane virus 2 akan dihapuskan. Dimane, n bile aku xtau la. Tp yang pasti benda ni ttp akan berlaku jgk. So, skang ni aku tgh blajar macam mane nak jadi sebahagian daripada sistem yang dah lame orang lain gunekan 2, dengan harapan aku xkan di terminate oleh antivirus dari sebuah sistem dangkal masa kini!!!

Smoga aku dapat jd sbhagian daripada korang satu mase nanti.

Amin.


Tuesday, January 19, 2010

Lu NAK Jd ApE?

ad org penah tanye ak, "lu klau da besa nak jd ape karok?"
dgn slumber badak jek gua jwb nk jd kambing. Xsmpai 3saat ak dah kene tpuk kt leher. Shilanat!!!!! "salah ke gua nk jd kambing????!!!" tanye dgn keadaan separa marah tp masih buat2 rilek. "lu bodo ke ape??? mane ad org da besa jd kambing!!" eleh jeles la 2......

moral: ske hati la ak nk jd ape. yg penting jgn tanye soalan 2 lg....

------------------------------------

shilanat penat la siot wt asgmnt!!!!!!
waaaaaaRRRRRGgggHHHHHHhhh!!!!!!!!!!

OUT

Tuesday, January 12, 2010

the tuXeDo CLad diploMATs......




























































TriBute to all MuaRasTa crEW.... BriNg BaCk ThE GlOrY...
WhErE's ThE 4 maJoRiE.....?? ThE PasT iS AlReAdy HaPPens, lEt It Be....
ThE FuTuRe AwAits CaN'T u SeE.......????


--OUT--

Monday, January 11, 2010

let us scream n shout!!!!

ideologi song sang dunia masa kini
tutup mata, pekakkan hati,
bual nak gebang tp engkau masih disini.
resah menanti,
takut nak pergi.
jgn marah.......
sindiran sinis, cetusan rasa hati.

legasi minda optik
catatan masa spastik
hubungan cinta tragik
derai tawa plastik
hetrohomophobik......

ubah diri
kenali hati budi
cakap untuk diri sendiri!!!!
engkau masih begini.
mane nak pergi??
tanya hati.
ikut kesana, jangan kemari
teruskan berlari
destinasi menanti.......


---OUT---


I'm juz sick of diz world... dats all!!

freakin stingky spider, he likes to play a trick.
once, in a summer he caught a little chick.
spider who caught a chick throw out his magic stick
but then he realize chick wuz a freaky bi*@h,..... sHi*!!!!


not much to say.
not much to play.

...OUT...

Sunday, January 10, 2010

Aku ske gle lagu nih!!!!!

video

Madness: it must be luv.

video
luv peace to all.......=)

ERtI sEbuAh Keriangan.






























setiap kali ak tgk gamba2 ni ak cam ttanye2 ni ke erti sebuah keriangan bg sorg umat yg bname karok?? jawapannye.... ntah. ak pn xtau.... ak da brubah... mase ke yg ubah ak? atau usia? ntahla..... yg pasti ble ak tgk benda2 ni sume, ak cme bole ckp...., "ah. benda ni sume kenangan jek.... lgpn ak bz cne nak lukis lg...." tp ble pk blk.... ak rase, attitude ak yg da brubah.... bkn usia. bkn masa. ak lg ske lepak dlm bilik baring pas2 denga lagu yg bukan2... pnah ad sorg kwn tanye, "ko xnak lukis blk ke karok?" ak sendiri xtau nk bg jwapan cne.... yg pasti skang ak cume lukis ble ad org nak bayar jek.

Kapitalis ke ak????

Friday, January 8, 2010

pesan nenek.........

Rambut pendek tersisir rapi
rambut panjang tersimpul mati
pedih kah mata dan hati???
melihat diriku begini..........
kemana hilangnya...., toleransi berdemokrasi.....??
kenali hati jiwa, bukan bodoh rupa!!!
jgn salah menguji....... kasih sesama insan, oi!!!
yg penting saling menhormati......

bukan kata yg diagungkan tp perbuatn jd ukuran....
jujur lah setia bkawan....
Bukan insan meragut insan......
Malaysia maju aman,.......

kan baik begini......
jgn mundurkn lg....., pemikiran rakyat,..
jgn mengasingkn, jgn oh nak hidup sendiri..!!!
jgn oh nak maki!!!! ataupn nak caci!!!!
itu bangsamu sendiri.........................


p/s: song by purevibracion

Thursday, January 7, 2010

Tribute to miss Lovett

the blue clouds
they speel out ur name
the darkest nite,
u shine in them
i love u and i cant imagine,
if u're not here wit me....

it's early days but i know for sure
dat whut i feel is real sincere
lets make this,
the best time of our lifes
be my better half

i'll give u my world
i'll treat u nice
coz for my luv,
i'll sacrifice
anything i could
everything i would

my luv......
u're evethin i could ask for
ur smile makes me happy
ur tears make me sad....
and i know for sure
diz is the best feelin i ever had

ur luv....
brighten my dimmest light
make my heart beat faster then before
as days pass i'm gonna luv u more...
I PROMISE....


-OUT-

I'm taking diz from MR TEBULIU. =)

Cherpen Pilihan: Satu Malam Di Woodstock


AKU tidak mahu lepaskan peluang sekali seumur hidup ini.
Aku MISTI pergi ke Pesta Woodstock. Aku mahu bebas. Aku tidak mahu tunduk kepada tatatertib hidup chara lama, kepada tatasusila yang kolot. Aku anak zaman sputnik, zaman soyuz, zaman manusia naik kebulan.
Ayahku melarang, tetapi larangannya tidaklah begitu keras seperti amaran ibuku.
“Tak takut dosa? Tak takut api nuraka?” Dia mengherdik.
Kesian ibuku. Dia belajar memasak chara moden. Dia belajar menjahit, menghias rumah untuk menarik minat ayahku kepadanya. Tiap2 bulan dia pergi kekedai solek rambut. Dan dia juga chergas dalam kegiatan2 amal kaum wanita.
Tapi ayahku hidup dalam dua dunia. Dirumah - bila2 dia pulang - dia adalah seorang ayah dan suami yang baik, yang penyayang dan berkuasa.
Diluar rumah - dipejabatnya yang berhawa dingin, dan dikelabnya, dia bertukar chorak, menjadi manusia lain, lelaki yang bebas bergaul, punya ramai kawan2 dan teman2. Dia punya dua peribadi. Mungkin dua jiwa. Kerana itu kadang2 aku fikir lidahnya juga berchabang dua.
Bukan aku mahu memburukkan ayahku. Tapi aku tahu halnya. Dalam bilik dipejabatnya ada tergantung gambar2 bogel.
“Seni,” katanya kepadaku, kepada kawan2 dan teman-temannya. “Ada nilai estatika dalam lukisan2 ini,” tambahnya.
Dalam kutubkanah mini dibilik kanturnya itu ada buku2 sex. Dan satu lachi mejanya yang berkunchi ada gambar2 luchah berbagai ragam, termasuk apa yang digelar ‘hot-dogs’.
Aku tahu. Sebagai budak muda nakal yang tidak dikawal aku sudah menchuri masuk kedalam kanturnya.
Dan aku pun tahu juga dimana tempat ayahku pergi minum, berseronok dengan kawan-kawannya, dengan teman-temannya. Aku anak jantannya. Aku tahulah. Bapak rintik, anaknya borek. Masakan ketam batu, yang hidup didarat dan dalam air, boleh mengajar anaknya berjalan betul.
Aku punya teman wanita, yang lebih tua lima tahun dari aku, mengajak aku pergi kepesta itu.
“Kita boleh bikin kemah disana, ditepi belukar” - katanya.
“Dan bila malam kita boIeh tidur dibawah satu selimut. Kita boleh bebas puas2, sampai pagi” - tambahnya.
Aku mengerti apa hajatnya. Kami sudah buat hubungan beberapa kali, tetapi sembunyi2. Takut kena tangkap basah.
Dia dari keluarga pertengahan atas. Rumahnya besar. Kereta ada dua buah. Segala alat kesenangan dan kemudahan hidup ada dirumahnya. Jauh lebih tinggi kelasnya, mutunya atau darjatnya dari rumahku. Ayahnya orang berpangkat. Ada gelaran. Dihormati. Tetapi hidup “Moon” - teman wanitaku itu, katanya, tidak bahagia. Dia tidak bebas, tidak mahu dibebaskan oleh kedua orang tuanya. Banyak pantang larang yang dikenakan keatasnya. Dia melawan, dia memberontak.
Aku ketemu dengan Moon dalam satu temasha muda-mudi. Semenjak itu aku dengan dia sudah jadi macham belangkas. Berkat pill P.B., belum jadi apa2 padanya. Tapi sejak kebelakangan ini aku sudah lama tidak bersua dengannya. Entah kenapa, entah mengapa. Mungkin dia sakit.
Kemudian datang suratnya. Ada talipon nombor baru. Aku hubungi dia. Kami berchakap panjang, membahrui persahabatan, mengingat kesah2 lama yang lemak manis. Dialah yang kuat menchadangkan supaya kami pergi ke Pesta Woodstock. “Bawa lah kemenyan ajaib” - pesannya. Aku mengerti apa benda itu. Ubat serbaguna untuk muda-mudi yang mahu pesta.
Hari baik yang ditunggu-tunggu itu pun tibalah. Dengan pakaian rugged ala hippi kami pergilah kesana.
Dalam radio transister - didalam ruangan untuk beterinya aku bubuh enam gulung ‘kemenyan ajaib’. Siapa boleh shak, siapa boleh tahu? Beteri radio kechil itu aku lekatkan diluar. Waktu masuk pintu kedalam taman pesta itu aku bunyikan radio itu, pada meter yang menyiarkan lagu2 ranchak.
Tidak ada siapa yang bertanya, tidak ada yang memereksa. Moon juga ada bawa bekal, iaitu selain dan roti dan makanan2 dalam tin.
“Ada dibawah bukit aku” - katanya sebelum tiba ke-pintu masuk.
“Tentu selamat” - fikirku. Aku sudah naik kepunchak kedua bukit kembar itu. Banyak nikmat disana.
Ambboi, aduuh, my god. Temasha itu sungguh ranchak. Sembilan pancharagam bermain bergilir-gilir tidak berhenti-henti. Lagu2 barat semuanya. Kesukaan kami. Kegemaran Moon dan aku.
Tiga puluh jam berayun dalam irama ranchak, lanchar, tinggi, memunchak, melangit kenirwana. Dalam masa tiga puluh jam itu kami sampai kealam lain, kedunia asing - dunia aman damai, dunia penuh bebas, melempah seronok, murni, indah, penuh khayal.
Tetapi tiga puluh jam adalah satu tempoh yang sangat pendek. Kaiau tiga puluh hari, malah tiga puluh tahun, alangkah bagusnya.
Petang hari minggu, sedang suasana memunchak dengan kebahagiaan, sedang perasaan khayal kami melayang kekayangan yang suchi murni, pesta itu pun diberhentikan, ditamatkan.
Dan keesokan harinya, penaka orang2 suratkabar yang tolol, yang ketinggalan zaman - yang decadent, yang moribund, anti-progress, anti-perdamaian sejagat, yang chelaka, yang barangkali tak pernah merasa nikmat hidup, pesta indah itu sekonyong-konyong telah bertukar menjadi skendel besar.
Kononnya ada orang2 luar membawa ganja. Kononnya telah ada pemuda-pemudi yang menghisap ganja, madat dan dadah. Apakah yang mereka itu tahu? Mereka bukan manusia bebas seperti kami.
Hatiku macham diiris-iris dengan sembilu. Aku marah betul kepada orang2 dengki yang telah membochorkan rahsia dalam pesta itu.
Malam itu, dirumahku, dalam kamar tidurku yang penuh dengan lukisan2 dan patung2 seni-pop, aku terasa seluruh badanku panas. Aku terasa sakit dichelah kangkangku. Ari-ariku bengkak. Dan bila mahu buang air kechil aku terasa hangat, pedih.
Mujurlah malam itu ayahku ada dirumah.
Sebagai “man to man” aku cheritakanlah apa yang sebenarnya telah berlaku dalam pesta itu.
Ayahku sangat understanding.
“Mari aku bawa engkau kekelinik istimewa. Jangan takut. Jamin boleh baik dalam seminggu. Tetapi mahu pantang: jangan makan sambal, jangan makan asam. Dan ingat: jangan kasi tau apa2 pada emak engkau. Bilang engkau demam sudah; demam musim buah, musim kemarau. Berkurunglah engkau dalam bilik tidur engkau. Kebetulan emak engkau sudah pergi ke Pulau Pinang, ikut rombongan. Seminggu lagi baru dia balik.”
Kelinik istimewa itu agaknya jauh, dalam pekan diluar ibukota. Entah dimana. Lama kami dalam kereta. Sempat ayahku bercherita darihal seorang pemuda yang hendak masuk universiti.
“Engkau sudah besar Jack. Sampai di London nanti engkau tentu mahu ‘menembak’. Jadi, bila kau menulis surat meminta wang, tulislah, diantara lain2 belanja, belanja menembak sekian2…”
Seterusnya ayah ku bercherita: “Belanja Jack menembak bertambah tiap2 bulan, dan akhirnya ayah Jack minta kurangkan belanja menembak itu seberapa yang boleh.”
“Pada bulan kemudian Jack mengirim senarai perbelanjaannya. Diantara lain2 ialah: menembak lima paun, membaiki senapang lima puluh paun…”
Ayahku tergelak seorang diri. Aku, meskipun cherita itu luchu, tidak tertawa. Aku sakit, betul2 sakit. Dalam kereta aku terkenching. Sedikit2, sakit semakin pedih.
“Sekarang,” kata ayahku, “senapang kau pun sudah rosak. Tapi tidak mengapa. Ada ubat moden yang sangat baik, yang serasi. Nanti bila sampai kekelinik itu engkau diam2. Biar ayah yang chakapkan apa sakit engkau. Kalau tidak diubat lekas senapang engkau nanti tidak mahu meletup lagi. Lain kali ingatlah. Jangan perchaya yang groovy2. Hanya banyak gravy…”
Betul, seminggu kemudian aku sudah baik. Tetapi kena berulang lagi kekelinik itu seminggu sekali.
Kini aku tidak shak lagi. Penyakit itu aku telah dapati daripada Moon. Dan dia dapat daripada mana, daripada siapa? Mungkin daripada pelanchung luarnegeri. Aku kesian padanya, tetapi dalam kesian, rasa meluat pun ada juga. Tidak ku sangka sekali-kali anak orang baik2 begitu membawa kuman sakit moden, sakit zaman kemajuan.
Dua minggu kemudian surat Moon sampai lagi. Daripada alamat yang lain, nombor talipon yang lain pula.
Suratnya pendek saja, dalam bahasa Inggeris:
“Dearest Darling. In December, about four months from now, we are organising another Music Festival, to be called Junglestock. Would you come again, sweetheart? Always longing for you…”
“Go-to-hell with you!” - aku menyumpah dalam hati.
Aku sudah taubat. Woodstock bagiku sudah jadi Woodstink. Never again, forever. Lailahaillahllah. Muhammadurrasulullah. Amin.

oleh Pak Sako.


p/s: ak kagum gler ngan cite ni. Cerpen tbaik utk kawan2 kt luar n utk ak sendiri......

Wednesday, January 6, 2010

LegasI cINTA TrAGIS....

TRIBUTE TO THOSE WHO WERE BROKE THEIR HEARTS......

to some pson dat hav been in my freakin heart 4 all time... i do hope u find diz shit rite here...

si jelita....
siapakah dirimu..
tragedi hati sayu....
jgn telan pil itu.......

alamilah duplikasi visimu
satu jadi beribu
akhirkan sesi itu...
racun hati
komplikasi ubatmu....
kombinasi mindamu,
KAU NANGIS AKU TAHU....

undur diri....
ku lepaskan kau pergi,
layang tinggi sekali..
tiada limitasi...
akibatnya....., akan kau terbang jauh....

realitinya,

dunia destinasi kabur......

pERgi!!!! pergI!!!! pErGi!!!
ku tak ingin kau paggil lagi.....
apa mungkin kini kau hanya cermin ilusi....
ingin ku peluk mu sepenuh rasa hati...

MARAH!!! MARAH!!! MARAH!!!
kau selalu lukakan....,,
pilu, pilu, pilu...
tak mengapa kerana masih aku rindu
kau bagai lilin nyala di fikiran aku.

nasihatku
untuk dirimu hanya satu....
jaga diri
"kasihku"
ayumu dihatiku....

realitinya kau tidak ada disini...
memorinya...
ku telah lepaskan kau pergi..


**** hahaha!!! diz song wuz a wake up call 4me.... for those who has been losing the luv one here.. plz let the memory stay in ur heart.... 4ever... (emo!!!)

OUT!!!!

MADNESS!!!!

Madness are a British pop/ska band from Camden Town, London, that formed in 1976. In 2009, the band have continued to perform with their most recognised lineup of seven members, although their lineup has varied slightly over the years. They were one of the most prominent bands of the late-1970s 2 Tone ska revival.

Madness achieved most of their success in the early to mid 1980s. Both Madness and UB40 spent 214 weeks on the UK singles charts over the course of the decade, holding the record for most weeks spent by a group in the 1980s UK singles charts. However, Madness achieved this in a shorter time period (1980-1986).

19751978: Formation

The core of the band formed as The Invaders in 1976, and included Mike Barson (Monsieur Barso) on keyboards and vocals, Chris Foreman (Chrissy Boy) on guitar and Lee Thompson (Kix) on saxophone and vocals. They later recruited John Hasler on drums and Cathal Smyth (better known as Chas Smash) on bass guitar. Later in the year, they were joined by lead vocalist "Dikron".

This six-piece lineup lasted until part way through 1977, when Graham McPherson (better known as Suggs) took over the lead vocals after seeing the band perform in a friend's garden. Smyth, who left after an argument with Mike Barson, was replaced by Gavin Rodgers, Barson's girlfriend's brother. McPherson was kicked out of the band for too often choosing to watch Chelsea instead of rehearsing. Thompson left the band after Barson criticised his saxophone playing.

19791981: Early success

In 1979, the band recorded the Lee Thompson composition "The Prince".The song, like the band's name, paid homage to their idol, Prince Buster. The song was released through 2 Tone Records, the label of The Specials founder Jerry Dammers. The song was a surprise hit, peaking in the UK music charts at number 16. A performance of "The Prince" on popular UK music show Top of the Pops helped Madness gain public recognition. Madness then toured with fellow 2 Tone bands The Specials and The Selecter, before recording their debut album, One Step Beyond..., which was released by Stiff Records. The album included a re-recording of "The Prince" and its B-side "Madness", and the band's second and third singles: "One Step Beyond" and "My Girl". The title song was a cover of the B-side of the 1960s Prince Buster hit "Al Capone". One Step Beyond... stayed in the British charts for 37 weeks, peaking at number 2. After the release of "My Girl", the band felt that they had exhausted the material from One Step Beyond..., and did not want to release any more singles from the album. However, Dave Robinson, head of Stiff Records, disagreed. Eventually, a compromise was made, and the band decided to release an EP featuring one album track and three new tracks. The result was the Work Rest and Play EP, which was headlined by the song "Night Boat to Cairo", from the One Step Beyond album. The EP reached number 6 in the UK singles chart.

The following year, the band's second album, Absolutely reached number 2 in the UK album charts. Absolutely spawned some of the band's biggest hits, most notably "Baggy Trousers", which peaked at number 3 in the UK singles chart. "Embarrassment" reached number 4 in the charts, and the instrumental song "Return of the Los Palmas 7" climbed to number 7. Although the album reviews were generally less enthusiastic than those of One Step Beyond..., they were mostly positive. Robert Christgau gave the album a favourable B- grade, but Rolling Stone Magazine awarded the album just one out of five stars. Rolling Stone was particularly scathing of the ska revival in general, stating that "The Specials wasn't very good" and Madness were simply "the Blues Brothers with English accents".

Take It or Leave It is a drama documentary film released in 1981. It features the band members playing themselves in a re-creation of their early days to the then current period.

By 1978, the band had allowed McPherson to return, after filling in temporarily for Hasler (who had taken over vocals when McPherson was removed). Thompson returned after patching things up with Barson, and Daniel Woodgate (Woody) and Mark Bedford (Bedders) also joined the band, on drums, replacing Garry Dovey, and bass guitar, replacing Gavin Rodgers, respectively. After briefly changing their name to Morris and the Minors, the band renamed itself as Madness; paying homage to one of their favourite songs by ska/reggae artist Prince Buster. The band remained a sextet until late 1979, when Chas Smash rejoined and officially became the seventh member of Madness as a backing vocalist and trumpet player.

Love peace to all....=)

i never thought id miss you
half as much
as i do ---
an i never thought id feal this way
the way i feal
about you
as soon a wake up
every night
every day
i know that it,s you i need
to chase the blue,s away
it must be love, love, love......
nothin more
nothin less
luv is the best.......